torsdag 14 oktober 2010

Morfar hämtar fel barn

Herremingud. Läser i tidningen om en morfar som fått i uppdrag att hämta ett barnbarn från dagis. (förlåt, förskolan) Av oklar anledning tar morfarn fel treåring med sig hem och har den dåliga smaken att upptäcka misstaget först när han kommer hem. Flera frågor hopar sig, framförallt om morfarn, men den mest intressante karaktären är ju barnet. Dvs barnet som var "fel". Det finns två såna barn på Isacs dagis. Barn som utan vidare hade följt med vem som helst hem. Dom brukar stå vid grinden i hämtningstid och ibland gör dom en offensiv och a) frågar om de får följa med hem, eller b) tar en i handen och går med som om det vore den mest naturliga saken i världen.

Alltså förlåt, jag vet att folk tycker det som hänt är fruktansvärt. Men förlåt igen, men väldigt många barn ser väldigt lika ut; blå överdragsbyxor, röd jacka, "roligt" mönstrad mössa från Villervalla. Och dom beter sig på ett förvirrande sätt när de agerar som om man var deras förälder. Jag kan inte lova bort min högerarm på att det inte skulle kunna hända mig. Jag lovar att försöka vara väldigt uppmärksam.

Jag undrar vad som kommer hända efter den här incidenten. Kommer man att ta fram speciella reflexvästar till dom där hang-around-barnen "OBS ta inte med detta barn hem"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar