lördag 29 januari 2011

Damn you lilla nya butik

Precis mitt emot mitt vardagsrumsfönster ligger en pytteliten butik. Förut, på den gamla goda tiden, fanns en trevlig liten barnklädesbutik där. Nu har lokalen stått tom nåt halvår och jag har spänt väntat på vad som ska komma i stället. I hemlighet har jag hoppats på en godisbutik (samtidigt som jag gått runt och sagt till alla att jag INTE hoppas på en godisbutik). Nu har någon börjat flytta in och hela dagen har jag, lite som en uppmärksam pensionär, gjort mig diverse ärenden till just det fönstret; ge blomman lite vatten, rätta till gardinen, titta på vädret.. Tillslut åkte de därifrån och jag var tvungen att göra mig ett ärende ut till bilen för att kolla lite närmare. Nä, det är ingen av de fula bilarna på bilden som är min, så jag fick gå en märklig omväg.

Tyvärr kunde jag konstatera att jag inte hade behövt haft allt omak för det var inte det minsta intressant. De ska sälja SKIVOR. Och då inte ens såna där skivor som är ett medie som några apparater i mitt hem kan läsa, utan såna där stora, svarta ni vet. *zzzzz*

4 kommentarer:

  1. Gå in på UNT.se och leta på Inredning för tekniknörden. Så ska du få se vad man kan göra med stora svarta skivor

    SvaraRadera
  2. Mmm möjligen, om man lackar dem vita.. O sen gömmer dem under soffan. ;-)

    SvaraRadera
  3. Kul blogg! Den får vi ta och följa :)

    SvaraRadera