torsdag 27 januari 2011

Hundraarton åtta hundar

Tjuvlyssnar på Isac när han bygger ett av sina eviga Duplogarage, hör att han sjunger.

Isac: Hundraarton åtta hundar, superbillig nummerlysning... via telefon och sms... hundraarton åtta HUNDAAAAR.

Jag: Älskling, den där sången, sjunger du hundraarton åtta HUNDAR?

Isac: Ja, det är jättemånga hundar (visar med armarna en hel famn hundar)

Jag: Jo, fast det är ju ett telefonnummer de sjunger om, hundraarton åttaHUNDRA.

Isac: Nej det tror jag inte. Gå nu.

Så gör han, bara klipper av diskussioner där han ser framför sig att hans mamma inte tänker ge sig. Faktum är dock att nu när jag hört den reklamen efteråt så förstår jag honom, låter det inte väldigt mycket som hundraarton åtta hundar?!

3 kommentarer:

  1. Åh tack för morgonens stora flin.
    Mina barn är lite större och de nynnar och sjunger också på denna genomträngande jingel. Men jag tror inte de sjunger hundar ;) Men nu kommer ju jag göra det varje gång jag hör den. LiseLotte

    SvaraRadera
  2. Klockrent, och stort igenkännande, bortsett från hundarna.

    SvaraRadera
  3. Men vad sjukt..Exakt samma stund som jag läser ditt blogginlägg så trallar radion ur sig just den reklam-dängan.

    SvaraRadera