tisdag 30 november 2010

Stackars stackars min gosse

Isac har varit krasslig nu ett par dagar och i natt har återupplevt förra vinterns dryga problem. Det satte igång vid 21 och vid 23 var han rejält obstruktiv med tydliga indrag. Jag gav "allt" jag har hemma dvs varvade ventoline, adrenalin, atrovent och bricanyl. Vid 01 andades han bra igen men började hosta i stället. Det är vldigt vanskligt att ge hostdämpande i det läget så jag fortsatte med mest nacl samt gav slemlösande.

Vid 0530 orkade han inte hosta mer utan jag var tvungen att hålla honom framstupa medan han kämpade. ;-(

Nu har han inte försökt hosta sedan 0715 så jag hoppas han får vila lite nu min stackars älskling.

Nu ska jag ringa isacs läkare och de-briefa lite, mest för att jag blir så orolig över saturationen.

1 kommentar:

  1. Lilleplutten då... och stackars mamman. Måste vara jobbigt. Speciellt när man känner sig så jäkla ensam nattetid.

    SvaraRadera