måndag 29 november 2010

Styrig dag!

Här kommer ett kort referat av en ovanligt dryg dag:

Köra till dagis, 1h 15 min. (vägbygge)
Möte 8h (resultatvärdesmetoderna minsann)
Kör fr jobb -hör ett skrapande ljud
Stannar -nåt stort hänger ner under bilen.
Ringer sakkunnig, tydligen dumt o köra vidare.
Ringer taxi, kommer på att jag glömt plånbok, hem o hämta med taxin.
Vidare m taxin till exxets jobb, snälla får jag låna bil för att hämta gemensamt barn?
Med exxets bil mot dagis.
Klockan är bokstavligen fem i stängning, tvärstopp vid vägbygge.
Ringer världens bästa dagis som lovar att inte sätta ut avkomman i en snödriva.
Hämtar hostigt barn, kör hemåt, fastna i vägbygge.
Lägger barn efter adrenalin, nacl, singulair, ventoline, cochillana och Alvedon.
Säger till assistancekåren (för andra gången) att jag inte kan komma och lämna bilnyckel t dem.

Man kan inte annat än att skratta åt eländet!

2 kommentarer:

  1. världens bästa dagis=) måste ju bli ännu bättre när jag väl dyker upp =)
    hoppas verkligen att läkarna kan ge dig lite svar på dina frågor som du skrev i senaste inlägget! Kan förstå hur du känner även om vi inte har samma problem!

    SvaraRadera
  2. Det är dessa dagar man önskar att man vore två vuxna eller att man var flera av sig själv. Alternativt fler timmar och färre vägbyggen. Framför allt färre vägbyggen.

    SvaraRadera