torsdag 14 april 2011

Hejsan träden, hejsan blommarna

Har just kommit hem från ett Body Balance-pass och har möblerat om lite i mina principer. Tidigare har jag ansett att riktig träning är löpning, gym och rehabträning. Det har funnits annan bra träning som spinning, yoga och så vidare men det är något jag gör max en gång i månaden när jag har tid över.

I dag har jag bestämt mig för att börja träna Body Balance regelbundet. Passet jag testade i dag är en blandning av Qi-yoga, Pilates och Tai-Chi. Så skönt och vidrigt hårt. Bland annat fanns en sex minuter lång plankan-sekvens och jag kom på mig själv med att titta ner på magen för att titta om det var något som gick sönder. Det är inte ofta jag helt ger mig hän på gruppträningar men jag kände verkligen att det här var rätt. Troligen kommer hela coreområdet och det "lilla" Gluteusområdet att få lida rejält för mitt engagemang om sisådär ett och ett halvt dygn!

Jag var så avslappnad och slutkörd när jag gick hem att jag bara gick och flinade åt allt, tex åt en svan som promenerade på cykelbanan. Träning = knark, helt uppenbart! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar