tisdag 19 april 2011

Jennies språkskola Del 21 -Om folk som kan

I dag blir det inte en massa regler!

 I dag vill jag i stället berätta om de två mest begåvade personer jag känner till när det gäller att uttrycka sig. Den förste är Stieg Larsson. Jag njuter av varje stycke i hans texter, han är så otroligt duktig på att måla upp bilder samtidigt som han har ett okomplicerat och helt felfritt språk. Alla svenskar som har minsta intresse av språk borde läsa Millenium-trilogin!

Den andre är ÖB Sverker Göransson. Jag har ingen aning om hurvida han har vettiga åsikter men han är enligt min mening en av Sveriges bästa debattörer och talare. Om han susar förbi i rutan eller i något annat sammanhang, ta chansen att lyssna på honom och framför allt på hur han bemöter frågor i debatter eller intervjuer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar