söndag 19 december 2010

Dagens I-landsproblem

Jag har ett problem. Det är kanske inget stort problem. Det är dock
ett problem som gör sig påmint flera gånger i veckan.

Problemet är att jag har valkar i händerna. Hårda, fula valkar i
handflatorna och på en del fingrar. Anledningen är ju inte att jag
skottat snö eller grävt en grop eller nåt. Anledningen är att jag
tränar på gym och att jag älskar latsdrag och vertical row. Nu
tänker ni ju att det är väl bara att ha handskar? Mm, visst, det
hade löst problemet men saken är den att jag tycker det ser
så ...töntigt ut att "överklä" sig på gymmet.

Det är något löjeväckande med handskar när man tar 25 kilo i
bänkpress om ni förstår min tanke.

Samtidigt tar jag ju numera så mycket i latsdrag att jag faktiskt
behöver handskar.

Idag rotade jag fram mina gamla cykelhandskar och tog med dem till
gymmet. Jag satte aldrig på dem. Nästa gång kanske. Jag är en idiot.

Bloggat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar