tisdag 7 december 2010

Glad!

Jag är så glad över att ha blivit tilldelad dagens ros i tidningen!

För någon månad sedan när jag körde till jobbet strax efter 6 på
morgonen såg jag reflexer i en trappa vid en viadukt. Det tog några
hundra meter innan min hjärna hade bearbetat det hela men jag fick en
känsla av att det var en reflexväst "på fel håll" dvs någon som
låg ner.

Jag kunde inte släppa tanken utan vände och klev ur och gick upp för
trappan. Mycket riktigt var det en person som låg där, en dam som
ramlat hela vägen nerför en trappa och hamnat på en avsats. Hon hade
skadat foten och var chockad. Jag körde henne till sjukhuset där
hennes kollegor tog hand om henne, hon var själv sjuksköterska på
väg till jobbet.

Jag tyckte det var härligt att kunna hjälpa någon men självklart
var det extra roligt att sedan få dagens ros, det värmer!

Bloggat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar