onsdag 23 februari 2011

Om att minnas namn

Idag hade bilen den dåliga smaken att gå sönder och kräva verkstadsbesök nummer två på två månader. Surt som attan men det var inte det jag tänkte blogga om. En av mekanikerna på verkstaden är pappa till Isacs dagiskompis. Vi har träffats säkert 50 gånger på dagis och han har servat/lagat min bil flera gånger.

Det jobbiga är att jag har ju missat vad karln heter (och Isac vet inte heller) vilket är lite småjobbigt eftersom vi ändå pratar en del när vi ses osv. Fick mig dock ett gott skratt när jag hämtade bilen, på arbetsordern från verkstaden stod det nämligen:

Kundens referens, namn: "Isacs mamma"

Tydligen inte bara jag som inte har koll på namn. :-)

PS. På allmän begäran återuppstår Jennies språkskola. From i morgon blir det språkskola-race! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar