onsdag 16 februari 2011

Övertydliga spöken

Jag är ju en sån där extremt pragmatisk, trist person som tycker att allt som har med "övernaturligt", "ockult" osv att göra är blaj. Det hindrar mig inte från att ibland se obskyra program där till synes vettiga människor ser andar och likande. Jag brukar tänka att det nästan är lite orättvist att jag bor i ett hus som är +100 år. Tänk så många födslar, dödslar, intriger, kärlekshistorier, förseelser och brott mina väggar har sett. Av blaj-programmen att döma bör mitt hus nästan med 100% säkerhet vara hemsökt. Det måste ju kännas tröstlöst för spökena att liksom inte bara bli ignorerade utan till och med oupptäckta.

Hursomhelst tycker jag att spöket som bor i huset som visas i programmet nedan verkar ha gått över gränsen. Spola fram till 18 minuter och titta en stund.

Hade ett spöke i mitt hus gett ett sånt tecken hade till och med jag fattat galoppen.

Länk till film med tydligt spöke

4 kommentarer:

  1. Törs inte kolla...klockan närmar sig 12 och gubben jobbar natt :-P Men imorgon ska jag kolla!

    SvaraRadera
  2. Åå Lotta, om du tycker spökerier osv är läskigt, och om du hade varit i ett mörkt hus i en mörk skog.. Då hade nog kunnat titta på ovanstående och bli MINDRE rädd. :-)

    SvaraRadera
  3. känns lite konsitigt att dom inte suddad på den gröna tavlan innan... 19.25 och runt där ;-))

    SvaraRadera
  4. Haha nu har jag tittat och jag hajjar =) Var rädd att jag skulle få se ngt läskigt. Fast pitten i sig var rätt läskig den med :-P

    SvaraRadera