torsdag 10 februari 2011

Tics

Varje gång jag hämtar Isac på dagis går han fram till bilen, tar i
handtaget med vänster hand och pekar på dörren med höger pekfinger
och säger "titta vad smutsig bilen är". Nån gång blir det nästan
fel, han börjar säga "vilken smutsig bi.." men tystnar då, andas
lite och börjar om: "titta vad smutsig bilen är".

Jag tror jag ska överraska honom (och mig själv) med att tvätta den,
senast det hände var faktiskt i mars 2010 så utgiften och besväret
börjar snart kännas befogat.

4 kommentarer:

  1. Hihi! Vi tvättar två gånger om året och det är när vi byter däck:) Tur att man har en tacksam färg...

    SvaraRadera
  2. Mmm, svart är inte den ideala, jag ville gärna ha en "beige metallic" men det är ju inte många Audi som är det. :-)

    Förrresten, ska du inte föregå med gott exempel i ditt jobb o alltid ha en blänkande bil?? ;-)

    SvaraRadera
  3. Vi har en beige metallic. Helt klart bästa färgen.

    Arbetsbilen är alltid skinande ren. Men det är skillnad på privat och jobb. Lever inte alltid som jag lär =)

    SvaraRadera
  4. Ja, nästa bil ska fn vara beige.

    Haha, som med skomakarens barn!

    SvaraRadera