onsdag 2 mars 2011

Cardiomania

Nu är löparsäsongen 2011 igång! Jag "får" egentligen inte springa ännu eftersom jag har 60 cm ärr som inte mår så bra av de stötar som löpning ger. (Detta trots 100-kronorstejpen jag tejpat dem med, suck.) Nu har jag tränat tre pass sedan viloperioden efter operationen och har hittat min alternativa konditionsträning.

Jag har testat Crosstrainer, men ärligt talat, det är fjantträning och inget för mig. Jag gillar ju att spinna men problemet är att det ger inte belastning på senor och leder. Nu har jag hittat en bra variant, nämligen att gå på löpbandet med lutning. I dag blev det 30 minuter med 7.5% lutning i 6,2 km/h och sen fem befriande minuter löpning i 6-minfart med 0% lutning. Nu är planen att efterhand öka delen löpning och minska på gåendet. Den första juni har jag tänkt mig att vara back on track och i bra löpform.

I morgon blir det Jennies språkskola -läsarfråga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar