måndag 28 mars 2011

Invalido

Jag har haft lite känningar i ena fotleden sedan jag började träna efter operationen. Inget som gjort direkt ont utan mer som en diffus obehagskänsla. Jag har tränat på som vanligt och hann avverka exakt 16 löppass innan det "smällde". Konstigt nog smällde det inte i någon isig backe i skogen (big chance!) utan när jag reste mig från stolen på jobbet och trampade snett. Det gjorde så galet ont att till och med TAX såg lite oroad ut över mitt hälsotillstånd och fick mig att sätta mig och ta igen mig på väg ut till bilen. :-)

Raskt i väg till vårdcentralen där det efter lite klämmande och hummande konstateras att jag har den vanligaste idrottskadan i världen, ett utdraget ledband. Det som förorsakade hummandet var dels att området kring hälsenan också var svullet en bit uppåt vaden och dels att det var ledbandet på insidan som tog smällen.

Hursomhelst ska jag äta Voltaren och gå på kryckor nu ett par dagar och om inte den akuta smärtan ger sig ska jag röntga och kolla så inte fästet på ledbandet dragit med sig nåt annat.

Det känns faktiskt rätt ok redan nu och det är inte så svullet så jag tror inte det är så farligt. Rehab fotled påbörjas så snart jag slutat med kryckor, jag hoppas att det kan ske redan på torsdag. Eftersom jag är mitt uppe i den förra rehaben efter operationen vet jag inte hur jag ska bokföra träningen framöver; rehab upphöjt till två kanske?

Det by far tristaste är ändå att det är förbud mot höga klackar i åtta veckor nu medan foten läker. JAG HAR INGA SKOR utan klack och jag VILL INTE ha några.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar