lördag 12 mars 2011

Varning för mormor

Mamma och jag är på Kosta Outlet och hon kommer fram till mig med en pryl.

Mamma: Den här vore väl nåt för Isac?
Jag: (förvånat) Tycker du, vadå?
Mamma: Jo men det hade han nog tyckt var kul?
Jag: Eeh.. Mm..?
Mamma: Jo men han som tycker det är så kul med borrmaskiner och så.
Jag: Vet du vad det är för något?
Mamma: En leksaksborrmaskin?
Jag: Det är en brännare som man bränner typ pannacotta med.
Mamma: Oj då, tur att jag inte köpte den då.
Jag: Verkligen.

Jag försökte sedan spinna vidare på hennes idé, till exempel att hon kunde köpa nya gaspatroner när Isac har namnsdag och så, men då tyckte hon inte det var roligt längre.





4 kommentarer:

  1. HA HA HA HA HA, ja du det var roligt.
    Stackars mormor dock. Det är inte så lätt att se vad saker ska vara till nuförtiden, hälsa henne det. ;))

    SvaraRadera
  2. Hahaha, den var kul! Hoppas ni alla mår bra!

    SvaraRadera
  3. A piece..: Ska hälsa henne det, nu blir hon glad!

    Tina: Hej, kul att se dig här! Allt fint här, hoppas det är fint up north också? Bloggar du inte? Hittar till din blogg men den ser tom ut? Kram J

    SvaraRadera
  4. Ojoj, min blogg är supertom! Kanske tar jag tag i det där någon dag.. Kram!

    SvaraRadera