söndag 6 mars 2011

Konstiga saker ni googlar på för att hamna på min blogg

I bland brukar jag kolla på läsarstatistiken på hur ni fina läsare hittar in på bloggen. Många kommer via andra bloggar, Twitter, Bloglovin och Facebook. En del kommer via Google, där ni sökt på de mest varierande saker och hamnat här! Här kommer ett axplock:

Vanliga sökningar:

"Den nya bloggen" (flera gånger om dagen)
"Hundraarton åtta hundar (flera gånger i veckan)
"Jennie blogg" (varje dag, i olika varianter)
"blogg svenska barnkläder"
"116 cm"
"Barns storlek kläder"

..Och så vidare.

Lite mer udda sökningar:

"är inte så mycket för att prata i telefon"
"Roger Bovbjerg"
"segst vts"
"baddräkt långstrump 122"

Och till sist min favorit, en person som a) inte har ett rätt språkmässigt och b) måste blivit grymt besviken när han (för det lär ju vara en han) hamnade på min blogg:

"tjejer som klättrar i stolpar som jobb och är minimalt på klädda"

Hahaha!

1 kommentar:

  1. Haha, det hade jag missat att man kunde kolla! Men nu har jag kikat i min: "Finnska (sic!) författarinnor, kopparorm och plasthylla med sugpropp" Hihi...Hit hittade jag för att det var någon som länkade om ditt inlägg med barnkläderna... :)

    SvaraRadera